Hummer H1 a H2 podrobněji

Hummer H1, byť již není ve výrobním programu značky Hummer, si stále drží své věrné fanoušky, kteří oceňují především jeho všestrannost a variabilitu. Vůz Hummer H1 je v různých provedeních používán v mnoha odvětvích průmyslu, stavebnictví apod. Vděčí za to především prakticky nezničitelné konstrukci a technice či obrovské průchodnosti terénem. Nyní si tento legendární vůz můžete vyzkoušet i vy. Stačí objednat zážitek jízda Hummerem.

Srdcem vozu Hummer H1 je osmiválcový turbodiesel Duramax 6600 s přímým vstřikováním paliva. Výkon motoru je 223 kW (310 k) a kroutící moment úctyhodných 705 Nm. Maximální rychlost tohoto monstra je 134 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 13,5 s. Průměrná spotřeba Hummera H1 není zrovna nejmenší, pohybuje se okolo 20 l nafty na 100 km. Na oplátku ale Hummer H1 zvládá stoupání až 60%, boční náklon 40%, nájezdový úhel na překážku (bez navijáku) je až 72°, s navijákem 42°. Světlá výška vozu je neskutečných 406 mm. Bez problémů můžete přejet kolmou překážku vysokou až 500 mm, sněhové závěje vysoké 900 mm nebo přebrodit brod hluboký 762 mm.

Hummer H2 za svým větším sourozencem v těžkém terénu lehce pokulhává, ovšem naprosté většině dnešních terénních vozů ukáže bez větších problémů záda. Máte na výběr hned ze dvou verzí, buď klasické „zavřené“ verze nebo od roku 2008 také ve verzi pick-up. V útrobách tohoto drobečka tepe zážehový osmiválec GM Vortec 6,2 l. Poskytovaný výkon je velice slušných 294 kW (393 k) a kroutící moment 574 Nm. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 160 km/h a stovky dosáhnete za rovných 10 s. Průměrná spotřeba benzínu je u modelu H2 18 l na 100 km. Stejně jako větší bratr je i Hummer H2 v terénu schopen zdolat stoupání až 60% a boční náklon 40%. Světlá výška vozu je 254 mm. Přední nájezdový úhel na překážku je až 40° a nezastaví vás ani 40 cm vysoká kolmá překážka či brod hluboký cca půl metru.